Béke-sziget

Versek, dalok, bölcsességek, idézetek, gondolatok...* "Az vagyok, aki bárki más is lehet, ha hallgat a szívére. Olyan ember vagyok, aki leborul az élet titokzatossága előtt, aki nyitott a csodákra, aki derűsen és lelkesen viszonyul mindenhez, amit csinál." (Paulo Coelho)

Friss topikok

Tompa László: Magányos fenyő

2009.03.24. 11:58 :: Aranyvessző

 

Hogy görnyed, mint aki bűnt lakol,
Az ősz cibálta bús bokor!
Az ágakról levert levelek
A szélben föl-, s le keringenek.
Haraszt repül, vén fűz nyikorog - -
Minden csupa gyász, por, pernye, romok.
A végét járja minden e zord vidéken -
Csak én nem!

Én, amíg minden omlik, összedűl,
Gyökereimmel e kopár fokon -
- Bús székely fenyő - megkapaszkodom,
S állok, daccal, társ nélkül, egyedül.

S míg havat dob rám, hóköpenyt,
egy szeles nap, vagy egy vad éj,
Így biztatom magma: ne félj,
te tovább tartasz, mint a tél!
A gúnyos holdnak, mely nekem
halált s hasonlókat emleget,
Így szólok; "uram, láttam én
már karón varjat eleget!
Görnyedtem én még máskor is,
némultan hó és jég alatt - -
De törzsem, ágaim akkor is,
a hó alatt is zöld maradt.
Kibírtam én már sok telet;
Míg jöttek, jégtörő szelek;
S gallyaimon, mint húrokon,
Új fuvalmakat zenéltek !
Így múlnak, újulnak évek…
Én az időkkel bátran szembenézek!"

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://acsendhangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr751022119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása