Béke-sziget

Versek, dalok, bölcsességek, idézetek, gondolatok...* "Az vagyok, aki bárki más is lehet, ha hallgat a szívére. Olyan ember vagyok, aki leborul az élet titokzatossága előtt, aki nyitott a csodákra, aki derűsen és lelkesen viszonyul mindenhez, amit csinál." (Paulo Coelho)

Friss topikok

Babits Mihály: Szálló nap után

2009.11.21. 11:37 :: Aranyvessző

 

 


(...Szelídre szűri a nyár sugárát
ez a délután
s langy fényfüggönnyel a házak vállát
bevonja puhán...)

- - - - - - -

Ilyenkor, látod-e, húnyt lelkemre

csókot nyom a nap,
és menni (gondolom) oly jó lenne,

amerre a nap
csak menni (gondolom), egyre menni,

napot nap után,
vonatra ugrani, nem pihenni,

szálló nap után
suhanni, zöldszinü tenger lombok

közt fulladozó
faluig szállani, minden gondot

elhullatozó
lélekkel, túl a Dunára, messze,

szálló nap után,
lombos faluig, hol lombba veszve

nyíl egy kapu tán
elénk s azon át bejutunk egy házba

hűs pitvaron át,
s ott lelne a lelkünk elkáprázva

új túl-a-Dunát,
új túl-a-világot, új világot,

fehér falu sok
mély, régi pamlagu hűs szobákat,

hol védve susog
a függöny; így susog: "Én az ablak

"hű őre vagyok
"és kitekinteni sohase hagylak,

"pillét se hagyok
"ideszállni a külső zajból hozzád,

"mert vám vagyok én,
"s e csöpp szoba messze csöndes ország

"a vágy fenekén:
"majd okosan itten megbú lelked

"(szökött katona)
"és e szoba lesz majd szőnyeg-kerted,

"párnák vadona.
"Künn zúghat azóta az őrült bóra,

"hányódhat a tó:
"itt nézd, a hűs falon őr az óra,

"áll a mutató,
"a percek ostoba gillotinja,

"s a perc fenekén,
"hova nem hat a század szörnyű kínja,

"elrejtelek én,
"én, függönnyös angyal, szárnyaimmal:

"ó, jer, te szegény,
"jere fájó fejjel, fáradt ínnal,

"védőd leszek én,
"s szelídre szűrve az ég sugárát

"(jere, szenvedő!)
"oly hűn megőrzöm a lelked álmát,

"mint egy szemfedő!"

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://acsendhangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr231541417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása