Béke-sziget

Versek, dalok, bölcsességek, idézetek, gondolatok...* "Az vagyok, aki bárki más is lehet, ha hallgat a szívére. Olyan ember vagyok, aki leborul az élet titokzatossága előtt, aki nyitott a csodákra, aki derűsen és lelkesen viszonyul mindenhez, amit csinál." (Paulo Coelho)

Friss topikok

Kaffka Margit: Vallomás

2008.07.27. 11:16 :: Aranyvessző


 
Habos párnákon vívódik egy asszony.
Szemére halkan, reszketőn suhan
a végső árnyék. Lenn, az ágy fejénél
virraszt a férfi sápadt komoran.

Már alighogy zihál,
a szívverése halkabb lesz, eláll.
A végső percben megmozdul az ajka,
vonagló szókban, töredezve, rajta
egy élet kínja, vádja ott remeg:
“Hazugság volt! Soh’sem szerettelek!
Valaki egyszer szívem összetörte,
elhagyva, árván jártam a világon.
Te akkor boldogságot kértél tőlem,
én hittem, hogy a békét megtalálom…”
De ezt a hangot fül nem hallja már,
hullámot nem ver, visszhangja se kél,
a szók értelme elhal születetlen…
s hűlő kezére ráborul a férj.  
Habos párnákon vívódik egy asszony.
Szemére halkan, reszketőn suhan
a végső árnyék. Lenn, az ágy fejénél
virraszt a férfi sápadt komoran.

Már alighogy zihál,
a szívverése halkabb lesz, eláll.
A végső percben megmozdul az ajka,
vonagló szókban, töredezve, rajta
egy élet kínja, vádja ott remeg:
“Hazugság volt! Soh’sem szerettelek!
Valaki egyszer szívem összetörte,
elhagyva, árván jártam a világon.
Te akkor boldogságot kértél tőlem,
én hittem, hogy a békét megtalálom…”
De ezt a hangot fül nem hallja már,
hullámot nem ver, visszhangja se kél,
a szók értelme elhal születetlen…
s hűlő kezére ráborul a férj.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://acsendhangjai.blog.hu/api/trackback/id/tr47587581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása